Pokus-01

logo
Ministerstvo dopravy České republiky
Řídící orgán OP Doprava
vyhlašuje
Výzvu
k předkládání projektů

  1. Identifikace výzvy
Prioritní osa 1 – Infrastruktura pro železniční a další udržitelnou dopravu
Investiční priorita 1 – Rozvoj a obnova komplexních, vysoce kvalitních a interoperabilních železničních systémů a podpora opatření na snižování hluku (nařízení o FS, čl. 4, odst. (d), bod iii.)
Specifický cíl 1.1 – Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití železniční dopravy
Číslo výzvy 01
Druh výzvy Průběžná
Synergická či komplementární výzva Komplementární s Integrovaným regionálním operačním programem
Model hodnocení Dvoukolový

 

  1. Časové nastavení
Datum vyhlášení výzvy 30. 11. 2015
Datum zpřístupnění žádosti o podporu v monitorovacím systému 11. 12. 2015
Datum zahájení příjmu (předběžných) žádostí o podporu 11. 12. 2015
Datum ukončení příjmu předběžných žádostí o podporu 30. 3. 2023
Datum ukončení příjmu žádostí o podporu 30. 6. 2023
Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace operace Není stanoveno

 

  1. Informace o formě podpory
Alokace výzvy 39 898 789 786 Kč
Míra podpory – rozpad zdrojů financování Příspěvek Unie: 33 913 971 318 Kč
Národní spolufinancování: 5 984 818 468 Kč
Fond Fond soudržnosti
Typ podporovaných operací Individuální projekty (včetně velkých projektů ve smyslu čl. 100 Obecného nařízení)
Definice oprávněných žadatelů Vlastníci/správci dotčené infrastruktury
Maximální a minimální výše celkových způsobilých výdajů Není stanovena
Informace o podmínkách veřejné podpory V rámci výzvy nebudou podporovány projekty zakládající veřejnou podporu

 

  1. Věcné zaměření
Popis podporovaných aktivitvy • Modernizace, obnova a výstavba tratí a zlepšování parametrů na síti TEN-T a mimo síť TEN-T (eliminace rychlostních propadů, omezení průchodnosti, traťové třídy zatížení, apod.), včetně infrastruktury pro příměstskou dopravu
• Modernizace a rekonstrukce tratí a další infrastruktury související s modernizací v rámci železničních uzlů
• Zvýšení komfortu a vybavenosti infrastruktury stanic a zastávek ve správě správce železniční infrastruktury včetně naplnění souvisejících požadavků TSI PRM a INF
• Úpravy tratí vedoucí k zajištění interoperability a implementaci TSI
• Modernizace zabezpečovacích zařízení a zavádění DOZ a automatického vedení vlaků spolu s využitím dalších moderních technologií (včetně kosmických) pro zvyšování bezpečnosti železniční dopravy a s tím spojeným rozvojem informačních bází (vč. popisu železniční sítě)
Indikátory
C/FS/12 M Celková délka rekonstruovaných nebo modernizovaných železničních tratí
C/FS/12a Celková délka rekonstruované nebo modernizované železniční trati, z toho TEN-T
70102 Délka rekonstruovaných železničních tratí mimo TEN-T
70602 Počet modernizací v železničních stanicích na železničních tratích TEN-T
70601 Počet modernizací v železničních stanicích na železničních tratích mimo TEN-T
70201 Délka rekonstruovaných železničních tratí TEN-T – GSM-R/ETCS
70202 Délka železničních tratí, na kterých je zavedeno DOZ či modernizováno zabezpečovací zařízení
70501 Počet odstranění omezení na železniční trati
Cílová skupina Uživatelé železniční dopravy – cestující, provozovatelé železniční dopravy, dopravci

 

  1. Územní zaměření
Cílová území Území celé ČR

 

  1. Informace o způsobilosti výdajů
Věcná způsobilost Věcně způsobilé výdaje jsou:
a) realizovány v souladu s právními předpisy
b) naplňují pravidla programu a podmínky podpory
c) přímo a výhradně spojeny s realizací projektu a jsou součástí jeho rozpočtu.
Bližší specifikace způsobilých výdajů obsahují Pravidla pro žadatele a příjemce
Časová způsobilost 1. 1. 2014 – 31. 12. 2023
Informace o křížovém financování Nebude uplatňováno
Metoda určení čistého příjmu projektu dle čl. 61 Obecného nařízení Výpočtem diskontovaného čistého příjmu z projektů vytvářejících čistý příjem (metoda finanční mezery) viz Pravidla pro žadatele a příjemce

 

  1. Náležitosti žádosti o podporu
Povinné přílohy Seznam povinných příloh včetně popisu obsahu jednotlivých příloh je součástí dokumentace výzvy
Informace o způsobu podání žádosti o podporu Žádost o podporu vyplňuje žadatel prostřednictvím aplikace IS KP14+ a na řídicí orgán je podávána elektronickou cestou. Podrobné informace k žádosti o podporu jsou k dispozici v Pravidlech pro žadatele a příjemce
Informace o způsobu poskytování konzultací k přípravě žádosti o podporu Konzultace jsou poskytovány zdarma po celou dobu přípravy žádostí o podpor. Bližší informace k formám konzultací jsou k dispozici v Pravidlech pro žadatele a příjemce

 

  1. Kontakty
Adresa Řídicího orgánu Ministerstvo dopravyŘídící orgán OP DopravaOdbor fondů EU

Nábřeží L. Svobody 12

110 15 Praha 1

Datová schránka n75aau3
Webové stránky OPD http://www.opd.cz
Kompletní dokumentace výzvy včetně kontaktních údajů http://web.opd.cz/vyzvy/01
Kontaktní email v případě obecných dotazů k OPD info@opd.cz

 

  1. Závěrečné informace

Veškeré informace k programu včetně aktuální dokumentace jsou k dispozici na http://www.opd.cz. Základní informace o způsobu předkládání projektů, jejich hodnocení, výběru a procesech souvisejících se samotnou realizací poskytují Pravidla pro žadatele a příjemce OPD.

Řídicí orgán Operačního programu Doprava upozorňuje, že je oprávněn výzvu k předkládání žádostí o podporu upravovat za podmínek, které jsou specifikovány v Pravidlech pro žadatele a příjemce. Předmětem změny výzvy může být např. snížení či zvýšení alokace výzvy, úprava věcného zaměření výzvy, úprava vymezení způsobilých výdajů, změna termínu ukončení příjmu (předběžné) žádosti o podporu, upřesnění kritérií pro hodnocení a výběr projektů či pozastavení nebo úplné zrušení výzvy. Jakákoli změna výzvy je vždy zveřejněna na portále http://www.opd.cz. Kromě toho je také prostřednictvím IS KP14+ oznámena žadatelům (tj. subjektům, které mají v dané výzvě rozpracovanou žádost o podporu). Řídící orgán dále upozorňuje, že je oprávněn upravovat a upřesňovat také veškerou související dokumentaci výzvy.

Zpět